RPG Map Maker
De RPG Map Maker is een uitgebreid en technisch project waarin ik een volledige interactieve world-generator heb ontwikkeld. Het systeem maakt gebruik van modulaire JavaScript-opbouw, procedurale generatie en complexe datastructuren om kaarten dynamisch op te bouwen, te manipuleren en te exporteren.
De applicatie ondersteunt het tekenen en aanpassen van grids, het genereren van biomes, noise-velden, waterlagen, rivieren en spelersposities. Alle onderdelen zijn opgebouwd in afzonderlijke modules die samenwerken via duidelijke datastromen en state-beheer. Daardoor is de tool schaalbaar, uitbreidbaar en geschikt voor uiteenlopende RPG- en strategy-toepassingen.
Technische opbouw
-
JavaScript-modules (
import/export)
-
Object-georiënteerde structuur (Cel, Noise, River, Grid, Map)
-
Canvas-rendering met dynamische lagen
-
Procedurale wereldgeneratie (biomes, Perlin-noise, rivieren)
-
Inputvalidatie voor sliders, instellingen en map-parameters
-
Foutafhandeling bij ongeldige input en canvas-resizes
-
JSON-export en import van werelddata
-
Schaalbaar grid-systeem (vierkant of variabel grid)
Functionaliteiten
De tool bevat meerdere interactieve lagen en functies waarmee gebruikers procedurele kaarten kunnen genereren, aanpassen en exporteren.
-
Genereren van terrein met Perlin-noise en hoogtevelden
-
Aanmaken van waterzones, rivieren en kustlijnen
-
Dynamische herberekening van cellen bij wijzigingen
-
UI met sliders voor schaal, detail, noise-waarden en biome-instellingen
-
Responsieve canvas-rendering
Bekijk de tool
Hieronder zie je een voorbeeld van de RPG Map Maker: